GRFS #5: Zomerse Make-up look

Vandaag heb ik een zomerse make-up look voor jullie. Het is een natuurlijke en simpele look die perfect is om in de zomer te dragen. Hieronder zal ik instructies geven van wat ik gedaan heb.

Ik ben begonnen met het reinigen van mijn huid, dit heb ik gedaan met een micellair water, zonder vetten/oliën, zodat het de huid meteen ontvet is. Daarna heb ik mijn huid gehydrateerd met een verzorgende crème.

Ik begin zelf altijd met het opmaken van de ogen, omdat er altijd wel restje oogschaduw onder de ogen terecht komen en je dat dan makkelijk weg kan halen. Dus ik begin nu okk met de ogen. Eerst breng ik een vloeibare oogschaduwbasis aan, aangezien ik zelf best droge oogleden heb. Daarna vervaag ik dit met mijn vingers. Daarna poederde ik mijn oogleden nog even af. Ik bracht als eerste een licht bruine kleur aan op het bewegend ooglid. Daarna een iets donkerdere kleur in de crease en arcadeboog en ging dit meteen met een schone blendingkwast blenden. Tot slot bracht ik een hele bruine kleur aan en die depte ik in mijn buitenste ooghoek. Daarna blende ik het geheel en pakte ik mijn eerste kwast en kleur en gebruikte dit als highlighter onder de wenkbrauw en op het bewegend ooglid. Daarna maakte ik met mijn superfineliner een dun lijntje en bracht ik mascara aan.

Er vallen altijd wel restjes mascara onder je ogen, zoals ik hierboven al zei, dus zorg dat voordat je verder gaat even het gebied onder je ogen schoonmaakt. Toen bracht ik in een driehoeksvorm concealer aan onder beide ogen, verder ook op mijn kin, boven mijn lip, op mijn voorhoofd en mijn rode plekjes. Dit allemaal blende ik uit mijn mini beautyblender van H&M. Als je klaar bent met het aanbrengen van concealer, dan poeder je je gezicht af. Het beste is een niet licht reflecterende poeder te gebruiken, dan sta je altijd goed op foto’s, anders ben je een witte vlek.

Daarna breng je bronzer aan in een 3 of E vorm op je gezicht, vervolgens vanuit het midden van je oor richting je mond nog een mooie blush, ik gebruik er hier 1 van MAC wat een beetje een oud roze kleur is, want anders lijk ik nog roder dan ik al ben. Tot slot breng je nog een opvallende en mooie highlighter aan op je jukbeenderen, neusbrug en boven je lip. Als afsluiter gebruik ik nog een mooie nude lipstick van MAC.

Dit is een echte zomerse look, ondat je weinig product gebruik, maar je er zo wel fris en fruitig uit ziet. Zo heb je minder de kans dat je make-up met warm weer gaat uitlopen of snel weg is. Je zou eventueel van te voren nog een primer kunnen gebruiken of achteraf Fix + spray van MAC.

Zouden jullie meer make-up looks willen zien?!

Liefs Ariadne

3 gedachtes over “GRFS #5: Zomerse Make-up look

Geef een reactie

