4 keer leerzame boeken voor mee op vakantie

Zelf ben ik niet echt een persoon die van het lezen van boeken houd, maar als ik op vakantie ben vind ik het heerlijk. Lekker aan het zwembad of het strand met een leuk, spannend of leerzaam boek. Het afgelopen jaar ben ik mij meer gaan focussen op boeken waarbij mij ook iets bijgebracht wordt. Deze boeken wil ik graag met jullie bespreken vandaag. Het zijn ook heerlijke boeken om mee te nemen op vakantie. Veel leesplezier πŸ™‚

Het eerste boek is een boek dat ik ken via mijn visagie opleiding. Het is niet alleen een leerzaam boek, maar ook een prachtig boek om te hebben. Niet alleen de buitenkant ziet er prachtig uit, maar ook de foto’s in het boek zijn prachtig. Het boek heet Facepaint en is geschreven door Lisa Eldridge. Het enige wat wel is, is dat het boek in het Engels is. Dus het kost misschien iets meer moeite om te lezen. Ik raad dit boek zeker aan, maar alleen als je echt iets over make-up wilt leren. Het boek geeft je een kijkje in de geschiedenis van make-up en is heel leerzaam om te lezen. Je leert niet alleen wanneer en hoe de eerste make-up producten zijn ontstaan, je leert ook hoe de verschillende looks door de jaren heen zijn veranderd. Het boek is wel groot van formaat en iets zwaarder, dat is misschien handig om te weten als je hem mee wilt nemen op vakantie.

Dan heb ik een boek dat wel Nederlandstalig is en ook met make-up te maken heeft. Namelijk het boek Make-up van Xelly Cabau van Kasbergen. Dit boek heb ik al een tijdje en is erg leuk en interessant om te lezen. Weet je nog niet zo veel van make-up en wil je wat meer erover leren? of wil je wat extra tip & tricks, dan raad ik dit boek zeker aan. Het is leuk geschreven, staan handige foto’s is en leest makkelijk weg. Ook dit is een erg leuk boek voor op vaakntie.

Dan het kleinste boekje, namelijk Bloggen als een pro in 60 minuten van Elja Daae. Volgens mij is het concept van dit boek dat je hem binnen 60 minuten kan uitlezen, dat is mij alleen niet gelukt hihihi. Dit is een handig boek om te lezen als je beginnend blogger bent. Er staan hele handige tips in, waar je absoluut iets aan hebt. Wat het makkelijke en leuke aan dit boekje is, is dat hij heel klein is en super makkelijk mee te nemen is. En naar mijn mening heb je ook echt iets aan de tips en tricks die ik het boek staan.

Tot slot het boek dat ik nu aan het lezen ben. Namelijk Babe, you got this van Emilie Sobels & Martje Haverkamp. Dit is een boek waar je dingen leert door ervaringen van andere te lezen. Ik ben nog niet heel ver in dit boek, maar ik vind hem nu al interessant. Het is echt een boek dat je aan het denken zet over onder andere je carrière, maar ook over je persoonlijkheid. Ik ben erg benieuwd naar de rest van het boek. Ik neem hem zelf lekker mee op vakantie en dat kan ook makkelijk, het is een erg handig en lekker formaat om mee te nemen.

Welke boeken lezen jullie op dit moment?

Liefs Ariadne πŸ™‚

6 gedachtes over “4 keer leerzame boeken voor mee op vakantie

  1. Hoi!
    Wat een aanraders! Leuk geschreven πŸ˜‰
    Ik lees tegenwoordig veel minder boeken dan vroeger helaas, maar mijn vriend kocht onlangs de boekenserie van Game of Thrones, wat een kanjers van boeken! Maar ik vind de serie echt top, dus ik denk dat ik het eerste boek binnenkort eens zal lezen.
    Keep up the good stuff! x

    Liked by 1 persoon

    1. Heey, dankjewel. Hahah wat toevallig, mijn vriend heeft ook onlangs de boekenreeks van Game of Thrones gekocht voor op vakantie! Wij zijn sws al fan van de serie, ben benieuwd naar de boekenreeks, hij heeft ze alleen wel in het engels gekocht maar ja

      Like

  2. Leuke post :D. Er staan ook wel wat aanraadertjes voor mij tussen :). Ik ben zelf wel een lezer maar om eerlijk te zijn ook met periodes. Op dit moment ben ik het boek van de gelijknamige serie:’ 13 reasons why’ aan het lezen.

    Liked by 1 persoon

  3. Leuke boeken! Het boek over bloggen is dat ook iets als je al een ervaren blogger bent, of is het puur voor beginnende bloggers? Ik heb namelijk ook de boeken ‘Wetboek voor bloggers’, ‘Beter bloggen’ & ‘How blogs Work’ al, en hier staat echt onwijs veel informatie in πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

