Vakantiedagboek #2 Disneyland Paris

Vandaag stond de wekker om 06.30, ook weer lekker vroeg dus. Roy en ik waren een half uur later al klaar en waren toen nog een beetje aan het chillen op de kamer. Rond 07.20 liepen wij naar het restaurant van het hotel om te gaan ontbijten. Het was echt super druk en chaotisch. Nadat wij ons dienblad vol hadden gelegd met lekker broodjes, zochten wij een tafeltje en gingen daar aan zitten ontbijten. Na het ontbijt maakten wij ons klaar om naar het Disney park te gaan. Vandaag stond op de planning om eerst naar het normale park te gaan en daarna richting de Studio’s. Zo gezegt, zo gedaan.
Als eerste stonden wij in de rijd voor Peter Pan, helaas kwam daar een technische storing, waardoor wij uit de rij zijn gegaan en even een fast pass ticket hebben gehaald. Toen liepen wij naar de attracties pinokio en Sneeuwwitje. Daar was namelijk niet zo’n hele lange wachtrij. 

Na die 2 te hebben gedaan, liepen wij verder richting It’s a small world, waarbij wij eigenlijk zo konden doorlopen. Daarna wilden wij fastpass kaartjes halen voor the Big thunder Mountain achtbaan, maar die waren al op en de achtbaan deed het niet. Dus besloten wij in het spookhuis te gaan, helaas viel die een beetje tegen.

Na het spookhuis was het alweer tijd om onze fastpass tickets in te leveren bij Peter pan en daarna was het tijd om lekker te gaan lunchen, waar ik ook wel aan toe was. 

Na lekker gelunched te hebben, liepen wij het park uit en gingen wij naar de Disney studio’s. Dat park vind ik zelf altijd wat minder leuk aangezien daar de meeste achtbaanattracties zijn en ik daar nooit echt wat te zoeken heb. Roy ging als eerste in the Rock &Roller coaster, daarvoor had hij weer een fast pass ticket van iemand voor gekregen, dus hij kom er lekker snel doorheen. Daarna gingen wij in de rij staan voor de acttractie Ratatioule. Wij wisten allemaal niet wat voor een attractie het was, maar ik kan zeggen dat het echt super leuk is. Ik vond dit zelf de allerleukste attractie van Disney. Deze wachtrij duurde alleen wel 80 minuten, dus wij stonden daar wel even. Na dat wij daar uitkwamen was het tijd voor een snack en wat drinken, dus dat gingen wij eventjes halen. Ik had een Magnun bar en een ice tea. 

Daarna gingen wij in de rij staan voor de attractie Crush Coaster, waar de wachttijd ook 80 minuten was. Dit was een bijzondere achtbaan, waarbij het karretje, die de vorm van een schildpad heeft, ook ronddraaien, voor een extra effect. Ik heb mezelf heel wat moed moeten inpraten om te doen wat ik gedaan heb. Maar Crush Coaster is mijn allereerste achtbaanervaring ooit geweest. Ik vind zelf achtbanen echt heel eng en durf er nooit in, telkens slaat de stres en angst toe als ik een achtbaan zie. Maar voor deze keer heb ik mezelf zoveel moed aangepraat om het te doen. Dus ik heb er in geweest. Ik moet zeggen dat ik niet precies weet of ik het jou leuk vond of niet. Ik moest lachen, huilen en gillen te gelijk in die achtbaan. 

Nadat wij uit die attractie kwamen gingen wij eten en praatte wij nog wat na. Wel moesten wij snel eten, want het was al later dan gepland en over 45 minuten wilde ik alweer in het andere park zijn voor de eindshow. 

Om 20.40 waren wij weer terug in het andere park. Daar gingen wij gezellig bij de lichtshow kijken wat echt erg mooi was. Daarna liepen wij weer naar Disney Village, daar gingen wij eventjes langs de winkeltjes, want dat hadden wij nog niet gedaan. Maar ik was echt helemala gesloopt en mijn benen deden heel veel pijn, dus eindelijk liepen wij snel naar het hotel om heerlijk te gaan slapen 😴

Liefs Ariadne

Een gedachte over “Vakantiedagboek #2 Disneyland Paris

Geef een reactie

