Portugal; Algarve

Aangezien het alweer bijna februari is en meeste mensen al vroeg hun vakantie voor de mei/zomervakantie boeken, vond ik het weer eens tijd worden voor een artikel dat zeker te maken heeft met reizen. In november schreef ik een artikel dat ging over plekken die je echt moet bezoeken als je in Dubrovnik bent, of er heen gaat. In dit artikel doe ik hetzelfde, alleen gaat dit over Portugal en dan focus ik mij op de Algarve.

Zelf merk ik dat Portugal steeds bekender wordt onder de Nederlanders, vooral het plaatsje Albufeira staat erg bekend als party plaats onder de jongeren. Zelf ben ik eind september 2016 naar de Algarve geweest met mijn tante en mijn moeder en heb toen verschillende dingen bezocht wat ik graag aan jullie als tips mee wil geven.

Tip #1; Eet een Pastel da nata

De eerste dag dat ik in Portugal was, kwam mijn tante met dit aanzetten en zij vertelde mij dat dit typisch Portugees was en dat wij dit echt moesten proeven voordat wij weer naar Nederland zouden gaan. Jullie vragen je vast af wat Pastel da Nata is?! Het is een klein gebakje wat in de apalonia supermarkt, maar ook in alle bakkerijen en gebakwinkeltjes te koop is. Een pastel da nata is heel betaalbaar en ze zijn verkrijgbaar in meerdere maten. Ze zijn het lekkerste als ze krokant van buiten en nog beetje warm van binnen zijn. Een pastel da nata bestaat uit een krokant laagje deeg van buiten en een soort pudding van binnen. Het is zeker aan te raden om er zo één te proberen als je Portugal bezoekt.

Tip #2; Pine Cliffs

Dit is een plekje die je niet zo snel zal vergeten, ook vind ik het een beetje moeilijk te beschrijven wat de Pine cliffs precies zijn. Ik kan alleen wel zeggen dat je hier zeker even een bezoekje moet brengen, het ligt vlakbij Albufeira en het is echt de moeite waard. Dit is ook een super goede plek om mooie foto’s te maken. Kijk zelf maar:

Tip #3; Winkelcentrum Algarve Shopping

Op onze 2de dag van de vakantie gingen wij shoppen want het was wat bewolkt. Ik kan eerlijk zeggen dat ik mijn ogen echt heb uitgekeken in dit winkelcentrum. Het was een mooi, groot winkelcentrum met 2 verdiepingen en allerlei verschillende winkels. Ik ben nog nooit met zoveel tassen naar buiten gelopen. Inprincipe zijn veel winkels hetzelfde als in Nederland, alleen misschien een andere collectie. Wel hadden ze heel veel leuke schoenenwinkels met veel kleine maatjes, wat voor mij natuurlijk heel handig is, ook waren er veel lingerie zaakjes met leuke spulletjes en natuurlijk de Sephora, wat natuurlijk heel erg leuk is! Dit winkelcentrum is echt een aanrader als je even lekker wil shoppen tijdens je vakantie. LET OP; neem er de hele dag voor, want de tijd gaat sneller dan je denkt 😋. 

Tip #4; ga lekker naar het strand

Eigenlijk ga je in Portugal niet echt naar het strand om er lekker te gaan zwemmen. De golven zijn vaak hoog, waardoor de stroming te zwaar wordt, waardoor het te gevaarlijk wordt op te zwemmen en daarnaast is het water gewoon erg koud in de meeste gevallen. Wel ben ik van mening dat het echt heerlijk is om naar het strand te gaan, nu wil ik er wel even bij zeggen dat ik niet in het hoogseizoen ben geweest, waardoor ik niet weet of het dan heel erg druk is op het strand en hoe het dan aanvoelt, maar ondanks dat het erg warm was eind september/begin oktober, stond er een lekker windje op het strand waardoor de temperatuur heerlijk was en uit te houden was. Wel zijn in de meeste gevallen de strandbedjes erg prijzig (10 euro pp), dus misschien niet aan te raden om elke dag te doen. Maar zeker aan te raden voor een aantal keer 👌🏻

Ik hoop dat jullie dit ook weer een leuk en handig artikel vonden. Zijn jullie zelf ooit naar Portigal geweest?

Tot snel

Liefs Ariadne ☺️

Een gedachte over “Portugal; Algarve

Geef een reactie

