Persoonlijke Update; Dit had ik nooit meer verwacht💃🏻

Dit artikel schrijf ik met een lach op mijn gezicht en met heel veel positieve energie. Vandaag vond ik het eens tijd worden voor een persoonlijke update. Een update waar ik heel enthousiast over ben en die ik graag met jullie wil delen.

Iedereen die mij al vanaf het begin volgt (dit zijn er waarschijnlijk erg weinig), die kunnen zich misschien nog wel één van mijn allereerste artikelen herinneren?! Dat artikel was heel persoonlijk en bracht veel emotie met zich mee. Het ging namelijk over een ontzettend mooie tijd die ik heb gehad bij Dansacademie Lucia Marthas en daarin vertelde ik over een hele emotionele gebeurtenis dat mij was overkomen. Daarin stond dat ik na heel wat doorzettingsvermogen mijn droom moest laten varen en daarin bevestigde ik eigenlijk dat dansen er vrijwel nooit meer in zou zitten. Met dat allemaal heb ik het ontzettend zwaar gehad, ik heb dagen, weken, maanden gehuild van de pijn en verdriet die ik had en ik wilde zelf absoluut niet opgeven, maar ik kon opgegeven moment niet anders dan dat. 

Zoals de vele van jullie dan ook weten, startte ik in februari 2015 aan de Hotel Management School in Maastricht. Daar heb ik ook vaak mijn verhaal gedaan en opgegeven moment lucht dat wel enigszins op. Helaas is dat avontuur na 1 jaar ook beëindigd omdat ik op 1 vak na mijn Propedeuse niet gehaald had. Dat hoorde ik begin Julie 2016 en is dus nog recent geleden gebeurt. 

Verder konden jullie de afgelopen maanden lezen dat ik opzoek was naar een nieuwe studie, wat inmiddels zeker gelukt is (meer info: studiekeuze #2). Ook hebben jullie ongetwijfeld kunnen zien en lezen dat ik met mijn blog ook een aantal veranderingen heb doorgemaakt en dat ik veel verschillende reizen heb gemaakt de afgelopen tijd. 

Met al die veranderingen en nieuwe dingen in mijn leven vond ik het ook tijd om mezelf over mijn angst heen te zetten, namelijk om weer te beginnen met dansen. Zelf heb ik de afgelopen 3 jaar een soort angst voor dansen gecreëerd, ik durfde het niet meer te doen, omdat ik bang was dat er weer wat met mijn hamstring zou gaan gebeuren. Ook vond het naar om naar dansvoorstellingen te kijken en dansprogramma’s, omdat ik het dansen gewoon erg miste. Zelf sprak ik wel nog heel enthousiast over dansen en zeiden eigenlijk meerdere mensen om mij heen dat ik het misschien weer een keer moest gaan proberen. En ja hoor mensen, dat heb ik gedaan. Ik heb er wel voor besloten om te gaan beginnen weer met klassiek ballet, zodat ik eerst weer de controle terug krijg over mijn eigen lijf. 

Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog nooit zo zenuwachtig ben geweest voor een dansles, trouwens, ik ben eigenlijk nooit zenuwachtig voor danslessen, maar deze keer was echt spannend. Er gingen allerlei gedachtes door mij heen, want ik was stiekem echt bang dat ik  misschien in tranen daar in de les zou staan omdat ik het zo gemist heb.

Ik kan jullie zeggen dat ik met echt een mega grote glimlach de dansstudio uitstapten die avond, het was geweldig, ik had het zo gemist en het ging mij beter af dan ik had verwacht. Tijdens deels gingen er ook echt honderden gedachtes door mij heen  en ééntje daarvan was dat ik zo trots op mezelf was dat ik dit ooit weer heb gedaan.

Nu kan ik jullie vertellen dat ik sinds vorige week officieel ben begonnen bij deze dansschool en ik ga nu op donderdagavond een balletles volgen van 90 minuten. Hihihihi 🙈, ik heb nu al zin in d eindpresentatie in juni.
Dat is wat ik aan jullie kwijt wilde vandaag.

Nog een hele fijne dag 😊💃🏻

Liefs Ariadne

5 gedachtes over “Persoonlijke Update; Dit had ik nooit meer verwacht💃🏻

Geef een reactie

