Studiekeuze #1

Vandaag een artikel dat even niet te maken heeft met reizen, lifestyle & beauty, maar een artikel dat iets persoonlijker is. Vandaag ga ik het namelijk hebben over studiekeuzes. Aangezien ik 2 jaar geleden mijn blog ben begonnen met het doel om mijn familie en vrienden op de hoogte te houden van hoe het met mij in Maastricht ging, wilde ik het onderwerp “studie” toch niet helemaal weglaten.  Ik ben nu inmiddels 4 maanden verder nadat ik hoorde dat ik niet verder mocht met mijn opleiding en ik ben druk bezig opzoek naar een andere studie. Graag wil ik jullie wel een beetje op de hoogte houden hoe het met mijn studiekeuze voortgang gaat, vandaar dat er de aankomende maanden af en toe studiekeuze artikelen online komen.

Mijn verhaal:

Voor iedereen die mij nog niet zo lang volgt zal ik eventjes in het kort mijn verhaal vertellen.

In februari 2015 ben ik begonnen met studeren aan de HMSM (Hotel Management School Maastricht). Ik ging voor het eerst op mezelf wonen en begon in een totaal andere stad, aan de andere kant van Nederland, met studeren. Het was allemaal erg wennen en ik merkte ook wel dat ik er moeite mee had. Het eerste jaar woonde ik op de Campus en daarna was ik verhuisd naar een eengezinswoning met 2 vriendinnetjes van mij. De Hotelschool Maastricht staat er eigenlijk om bekend dat het een zware school is met veel eisen. En dat bleek ook zo, als je binnen 1 jaar de Propedeuse niet haalt, dan moet je van school (=60 credits). Het eerste jaar was zwaar en heel veel nieuwe indrukken en ervaringen. Na een jaar was het mij niet gelukt om 60 credits te behalen, ik had 1 tentamen niet behaald en dat bekende dat ik maar 57 credits had en dus te weinig om de studie voort te zetten. Dit hoorde ik in midden juli 2016 en dat is nu dus zo’n 4 maanden geleden. Op dat moment kreeg mijn hele leven een andere draai, ik ging weer thuis wonen, moest weer verhuizen, moest mij uitschrijven in Maastricht ect. Sindsdien ben ik bezig met het zoeken van een nieuwe studie en het liefste een die bij mij in de buurt is.

Enig idee wat?!

Veel mensen vragen aan mij of ik niet ergens anders Hotelschool ga doen?. Mijn antwoord is dan Nee. De tijd die ik heb gehad op de hotelschool was heel leerzaam en heb ook veel ervaring op gedaan, maar ik ben er ook achter gekomen dat ik de horeca wereld eigenlijk niet heel erg leuk vind. Dus ik ga opzoek naar een andere studie. Maar wat?!

Zelf heb ik meerdere studies die mij leuk lijken, hier onder staan ze op een rijtje:

MIC –> Media, Informatie & Communicatie                                                                               Eventmanagement                                                                                                                                                       Leraar Horeca & Voeding                                                                                                                                             Leraar Nederlands

Voornamelijk de bovenste 2 studies vind ik leuk om te gaan doen en het is dus allebei totaal iets anders.

Plan van aanpak:

Zelf heb ik niet echt een aanpak. Ik ben sowieso bezig met het bezoeken van open dagen van de studies, verder wil ik nog een dagje meelopen bij de studies die mij het leukste lijken en daarna wil ik echt een keuze gaan maken voor een studie. Ook vraag ik veel mensen die de studie volgen om ervaringen, omdat ik dat wel heel belangrijk vind.

In verdere artikelen zal ik jullie op de hoogte houden van mijn ontwikkeling in dit opzicht. Als ik meer weet, dan krijgen jullie weer een nieuw artikel.

Alvast een fijn weekend 🙂

Liefs Ariadne

 

Een gedachte over “Studiekeuze #1

Geef een reactie

