Vakantiedagboek #5: Albufeira

Toen ik vandaag opstond kleedde ik mij meteen aan en ging helpen met het ontbijt klaar zetten. Wij wilden vandaag een beetje op tijd weg, aangezien wij een ochtendje naar Albufeira gingen om souvenirs te kopen. 

Uiteindelijk gingen wij rond 10.45 weg en een kwartiertje later kwamen wij aan bij het Pine Cliffs resort waar wij echt een super mooi uitzicht hadden op de Pine Cliffs. Daar liepen wij richting het strand en hebben wij genoten van het mooie uitzicht. Daarna liepen wij weer naar de auto en gingen wij richting de oude stad van Albufeira.

Eenmaal aangekomen in Albufeira, liepen wij langs de souvenirwinkeltjes en kochten wij wat leuke dingetjes. Rond 14.00 gingen wij lunchen bij Bailote, daar at ik echt een overheerlijk tosti met geitenkaas en salami. Zo’n tosti maak ik thuis ook heel vaak, maar ik had het echt nog nooit bij een restaurant op de kaart zien staan.
Uiteindelijk was het toch nog later dan gepland, ’s middags wilden wij eigenlijk nog in de zon zitten, maar daar was het uiteindelijk erg laat voor.

Op de terug weg reden wij nog even langs het winkelcentrum waar wij maandags geweest waren, omdat ik daar nog een klein dingetje wilde kopen. Rond 17.00 waren wij bij het huisje aangekomen en besloten wij om toch nog een uur zon mee te pakken.

Vandaag aten wij ook wat later en na het eten gingen wij gezellig de film Kenau kijken.

Het was weer een geslaagde dag!

Liefs Ariadne

Geef een reactie

