Vakantiedagboek #1; Portugal

Vandaag was het dan zover, ik vloog vandaag samen met mijn moeder en mijn tante naar Portugal. Dit tripje had ik voor mijn verjaardag gekregen en ik had er veel zin in.
We vlogen vroeg, dus ik werd door Roy om 5.00 afgezet op Schiphol, mijn moeder en mijn tante waren er al en stonden in de hele lange rij om de koffer van mijn tante in te checken. 

We hadden best wel haast en zijn nadat de koffer was ingecheckt, snel door de douane gegaan en naar de gate gelopen, aangezien het boarden al bijna begon. Nadat wij gingen boarden, zochten wij ons plekje in het vliegtuig om. Om 06.30 precies stegen wij op en vlogen wij richting Faro. 

Om 08.35 landden wij in Faro, dit is in Portugese tijd. Het is daar 1 uur eerder dan in Nederland. Ongeveer 20 minuten later haddeb wij de koffer en liepen wij richting Goldcar autoverhuur. Wij kregen een zwarte renaud Clio mee en reden richting het huis van mijn tante. 

Eenmaal daar aangekomen kregen wij een tour door het huis en ook onze slaapkamers gewezen. Daarna gingen wij lekker boodschappen doen bij de Aldi en de Apolonia, wat een typische portugese supermarkt is, deze is te vergelijken met onze Albert Heijn. 

Rond 11.15 reden wij terug naar het huis en gingen wij de boodschappen uitpakken, de ligbedden klaarleggen en heerlijk lunch klaarmaken. 

Na de lumch gingen wij heerlijk van het zonnetje genieten, wel was het een klein beetje bewolkt, maar ik had niks te klagen met een temperatuur van 29 graden. 

In de middag aten wij een typisch portugees Pastel de nata.  En daarna gingen wij weer verder met zonnen. 

Rond 18.00 begonnen wij aan wat hapjes om te eten en al gauw merkten wij dat wij al best wel vol zaten. 

Ongeveer 2 uur later waren wij klaar met eten en ging ik heerlijk douche en op tijd naar bed, aangezien ik moe was en ladt had van hoofdpijn. 

Het was een heerlijke eerste dag πŸ™‚

Liefs Ariadne

Meer foto’s van Portugal zijn te zien op mijn instagram account: @apiaovn

7 gedachtes over “Vakantiedagboek #1; Portugal

Geef een reactie

