Vakantiedagboek #14: de laatste paar dagen

Dag 16:

Vandaag was onze laatste dag in Krabi. Het begon regenachtig, dus besloten wij om lekker rustig aan te doen. Wij ontbeten en daarna gingen Jannie, Johan, Mike en Luke nog even met de scooter op pad en Roy en ik bleven in het hotel. ‘S middags wilden wij naar de apen gaan kijken, alleen liepen wij de verkeerde kant op, want wij hadden ons vergist. Uiteindelijk liepen wij maar weer terug naar het hotel en gingen wij nog wat zwemmen en relaxen. Daarna hebben wij gedoucht en zijn wij met de taxi naar de boulevard gebracht. Dit was rond 16.30, want toen was het nog licht en wij hoopten apen te kunnen spotten, helaas is dit niet gelukt vanwege het regenachtige weer. Wel hebben wij op het strand nog wat foto’s gemaakt en daarna liepen wij richting de restaurantjes. Wij aten wat en liepen terug naar het hotel en gingen slapen.

Dag 17:

Vandaag stonden wij vroeg op en pakten wij onze backpacks weer in. Om 7 uur stonden wij op onze taxi te wachten, helaas was dit allemaal verkeerd gegaan, waardoor onze taxi chauffeur bijna 45 minuten later aankwam. Het was ongeveer 30 minuten naar het vliegveld en de incheckbalie zou over 20 minuten al sluiten. Wij hadden dus hele erge stres deze ochtend. Gelukkig kwamen wij allemaal op tijd aan en hadden wij onze vlucht gehaald. Toen wij landde in Bangkok, haalden wij onze bagage en gingen wij met de taxi naar ons hotel. Deze nacht verbleven wij in het Twin Tower Hotel in Hua Lampong. Toen wij een beetje gesetteld waren, gingen wij de hele middag lekker bij het zwembad liggen. ‘S avonds gingen wij naar een groot winkelcentrum, daar aten wij wat. De winkels zouden officieel tot 22.00 open zijn, maar ze sloten allemaal al om 21.00, dus het was ons helaas niet gelukt om te shoppen.

Dag 18:

Vandaag was het onze allerlaatste dag. We ontbeten en daarna gingen wij uitchecken en shoppen in het winkelcentrum die gisteren zo vroeg dicht ging. Ongeveer 3 uur later waren wij klaar met shoppen en liepen wij richting het hotel om onze backpacks op te halen. Daarvoor hadden wij nog iets gegeten bij een leuk koffietentje. We vertrokken met onze backpacks in 2 taxi’s, die ons naar het laatste hotel zouden brengen, vlakbij het vliegveld. Dit was voor hen alleen moeilijker dan gedacht volgens mij, aangezien ze het niet in 1 keer konden vinden (typische Thaise mensen haha). Toen wij daar aan kwamen, trokken wij onze zwemkleding aan en gingen wij nog even een duik nemen. Daarna douche en avondeten. Na het avondeten gingen wij naar bed en slapen.

Dag 19:

Vandaag was onze terugreis, deze liep heel anders dan gepland. Helaas was er iemand ziek geworden van ons zessen, die mocht helaas niet mee terugvliegen. Er bleven er dus 2 achter in Thailand. De andere 4 (waaronder Roy en ik) zijn wel terug gevlogen naar Nederland. Wij hebben een goede vlucht gehad met vrijwel geen turbulentie.

De 2 achtergebleven, zijn de volgende dag terug gevlogen naar Nederland.

Ook van deze vakantie heb ik genoten, het was een echt avontuur πŸ™‚