Vakantiedagboek #8; Pai

Vandaag zijn Roy en ik precies 2 jaar samen en had ik een leuke kaart voor Roy. Ook waren wij lekker vroeg wakker vandaag en gingen wij dus optijd ontbijten. Dat wij vroeg op waren was alleen maar goed aangezien wij vandaag verder zouden reizen naar de volgende bestemming, namelijk Pai. Dit ligt ongeveer 200 km boven Chiang Mai. 
Om 8.00 werden wij opgehaald door iemand van BMP en werden wij afgezet bij BMP, daar moesten wij op nog wat mensen wachten en daarna begon onze tocht naar Pai echt. Het was een hele rit aangezien Pai maar liefst bestaat uit 762 bochten. Onze buschauffeur reed gelukkig langzaam, waardoor ik niet misselijk was geworden. Ongeveer 4 uur later kwamen wij aan in Pai en moesten wij wachten op de taxi naar ons hotel. 

Toen wij aankwamen bij het hotel waren allemaal werknemers de grond aan het leegscheppen van de modder. Nog geen 4 dagen geleden stond Pai (in ieder geval het resort) helemaal onder de modder en water omdat het zoveel geregend had de afgelopen dagen. Het was weer de ergste overstroming sinds 11 jaar hoorde wij. 

Inmiddels hadden wij wel trek gekregen en gingen wij eventjes lunchen, daarna hebben wij ons omgekleed en zijn wij gaan zwemmen. Bij het huisje zat een leuke hotspring waar je ook lekker in kon zitten, alleen moest je hem zelf vullen met warmwater. Helaas was die niet schoongemaakt, dus Roy en ik gingen hem even grondig reinigen, want wij wilde er lekker in zitten en relaxen. Ook hadden wij het probleem dat wij geen warmwater hadden, dus we hebben de hele tijd heetwater gekookt en in de hotspring gedaan. 
Uiteindelijk zaten wij maar eventjes in de hotspring omdat het best al laat was en het water toch nog koud was. Daarna wilden wij gaan douche, maar hadden wij nog steeds geen warmwater, dus besloten wij te gaan douche bij de ouders van Roy. 

Nadat wij klaar waren, gingen wij naar het centrum van Pai, daar hebben wij een hapje gegeten en daarna een scooter gehuurd voor de volgende dag. Op die scooter gingen wij terug. Ik zat alleen bij roy achterop, want de wegen hier zijn amper verlicht en heel onregelmatig en dat vind ik gewoon niet zo fijn. 
In het hotel aangekomen gingen wij lekker slapen.

Dag 10; scooteren

Vandaag stond op de planning om lekker met de scooter rond te rijden. Eerst ontbeten wij lekker. Toch moet ik wel toegeven dat het ontbijt in Thailand wel apart is, ik eet eigenlijk elke dag toast met jam. Verder hebben ze alleen ei en warm eten (dat kan ik echt niet eten ’s ochtends). 

Na het ontbijt gingen wij met de scooter weg. In het begin zat ik nog bij Roy achterop, maar opgegeven moment ging ik ook rijden en heb ik eigenlijk de rest van de dag ook gereden en het was heerlijk. 

Wij zijn langs heel veel toeristenattracties gereden en hebben echt mooie dingen gezien vond ik. ‘S middags gingen wij even lunchen bij de tent waar wij gisteren avond hadden gegeten. Daarna reden wij naar een hele grote, witte boeddha op een berg, de weg er naartoe was alleen moeilijker te vinden dan we dachten en daarna reden wij naar het hotel. 

Roy en ik gingen nog even in de hotspring en daarna lekker douche. Na het douche gingen wij weer richting het centrum en brachten wij de scooters weg. We hebben lekker gegeten en over de avondmarkt gelopen. Daarna pakten wij de taxi terug naar het hotel.

Eenmaal in het hotel aangekomen moesten wij nog even onze backpacks inpakken , want morgen gaan we weer naar Chian mai.

Slaap lekker en tot morgen.

Liefs Ariadne

Een gedachte over “Vakantiedagboek #8; Pai

Geef een reactie

