Vakantiedagboek #2 Co van Kessel

Vandaag werd ik wakker en was ik best nog wel moe. Ik had redelijk goed geslapen. De wekker stond vroeg vandaag aangezien er een activiteit op de planning stond, namelijk fietsen door Bangkok. 

Eerst maakte wij ons klaar voor het ontbijt en na het ontbijten moesten wij opschieten omdat wij optijd weg moesten. We moesten met de metro richting Hua Lampong en daar hebben wij de tuktuk gepakt naar de juiste locatie. 

Toen wij daar aankwamen werden wij in team oranje geplaatst en konden wij een fiets uitzoeken. Daarna begon ons 9 uur lange fietsavontuur. We fietsen door smalle straatjes heen en namen de trein. De treinreis duurde ongeveer 45 minuutjes. 

Nadat wij uit de trein stapte, fieste wij weer verder en namen daarna de pond, om het water over te steken. 

Toen we weer op het land stonden, fietste we naar een plek waar wij gingen lunchen. Daar hadden wij een typische Thaise lunch. Het was erg lekker. Na het eten fietste wij weer een stuk verder. We reden langs de leukste en mooiste plekjes. Ook reden wij door de jungle en daar kwamen we een varaan tegen, die liep de weg over. Ook kwamen we langs zoutvelden en kregen daar wat uitleg. Na dat allemaal gingen wij eerst met een echte stadsbus weer richting het nieuwe deel van Bangkok. Daar fietste we weer naar het treinstation. 


Daar kwam ik ook in aanmerking met een typische thaise toilet. Wat dus een soort gat is en je allemaal manieren moet bedenken om te kunnen plassen. Ook wist ik dat ik daar nog aan moest wennen, omdat ik dat veel vaker tegen zou komen. 


Nadat we weer bij de eindhalte van de trein waren, fietste we weer een klein stukje en gingen wij daarna op een leuk bootje. Met dat bootje vaarde wij door Bangkok, ik vond het heel leuk, want je zag bangkok van een totaal andere kant. We stapte uit vlakbij de beginhalte. 
Nadat wij de fietsen hadden afgegeven, liepen wij weer terug naar het metrostation van Hua Lampong. Het was inmiddels ongeveer 19.00 en dus ookal tijd voor avondeten. Inmiddels waren wij weer in Sukhumvit. We liepen de straat in van het hotel en gingen daar een hapje eten. We aten bij een tentje dat Condoms heet. (Dan denken jullie vast hoezo??!) Dit restaurant heeft een speciaal concept. Een deel van de opbrengst die zij hebben wordt besteed aan voorbehoedsmiddelen voor Thaise meisjes die het niet kunnen betalen of niet kunnen krijgen. Dit om zo te voorkomen dat meisjes op vroege leeftijd zwanger worden. Ik moet zeggen dat ik er erg lekker heb gegeten. Ook nog eens op een super mooie locatie. 

Na het eten liepen wij weer naar het hotel en gingen wij heerlijk slapen.

Tot snel,

Ariadne 🙂

Een gedachte over “Vakantiedagboek #2 Co van Kessel

Geef een reactie

