Vakantiedagboek #1: going to Thailand

Vandaag begon weer een nieuw avontuur. Ik stond rond 6 uur op en moest toen nog mijn hele backpack inpakken, aangezien mijn was gisterenavond nog niet droog was. 

Ongeveer 2 uur later was ik helemaal klaar om naar mijn vriend te gaan. Rond half 9 waren wij daar en toen gingen wij ook naar Schiphol. Eenmaal aangekomen op schiphol, moesten wij nog zo’n 20 minuten wachten voordat wij konden inchecken en daarna begon het avontuur echt. Om 11.55 vlogen wij eerst naar Helsinki. We dachten dat de vlucht goed was verlopen, totdat wij moesten landen op Helsinki. Hele erge turbulentie en luchtzakken en dat terwijl het vliegtuig de hele tijd bochten moest maken. Echt verschrikkelijk.  Gelukkig landde we veilig en toen hadden we een korte 2 uur de tijd voordat wij weer verder zouden vliegen. Om 17.25 helsinki-tijd vlogen wij richting Bangkok. De vlucht verliep over het algemeen rustig, alleen 2 uur voordat we gingen landem was er veel erge turbulentie en sinds dat moment voelde ik me ook echt niet lekker. 

Inmiddels was het woensdag 10 augustus en landde wij on 7.30 bangkok tijd. (5uur vooruit). Toen we geland waren moesten wij eerst langs de immigratie dienst. Daar hebben wij zo’n 45 minuten staan wachten in een lange rij, maar uiteindelijk waren wij er allemaal doorheen en hadden wij onze visum. 

We haalde onze bagage, pinde geld en daarna liepen wij richting de treinen. We namen de trein naar Sukhumvit, want dat lag dichtbij ons hotel voor de aankomende 2 nachten. We waren allemaal echt kapot van de reis en gingen na dat wij waren ingechecked in het hotel, eerst wat eten en daarna een plons nemen in het zwembad. Ook waren er heerlijke ligbedden bij het zwembad waar ik eventjes op in slaap was gevallen 😴. 

Rond 15.00 besloten wij om te gaan douche en daarna naar Terminal 21 te gaan, wat echt een super groot winkelcentrum is met heel veel verdiepingen en winkels. Elke verdieping was een andere stad van de wereld en de winkels waren dan weer gebaseerd op die stad. We aten daar iets en toen kwam ik meteen in aanmerking met een typische Thaise ice tea, wat overigens niet te drinken is en ruikt naar slootwater 😂. Ik wist meteen wat ik hier NIET moest bestellen haha. Na het eten hebben wij nog een heerlijk toetje gegeten bij Haagen Dazs. Het is echt aan te raden om daar een keer wat te eten (schrik niet van de prijs). 

Daarna liepen wij naar het hotel en gingen wij heerlijk slapen.

Tot morgen 

Liefs Ariadne 🙂

2 gedachtes over “Vakantiedagboek #1: going to Thailand

Geef een reactie

