Vakantiedagboek #1; Long night

Vandaag was het dan zover, rond 00.45 ging de wekker. Ik moet zeggen dat ik niet geslapen heb en dat ik dus nog een hele nacht en dag moet overleven. Nadat mijn wekker was gegaan, pakte ik mijn laatste spulletjes in en woog ik mijn koffer. Die woog gelukkig 18 kilo, dus daarmee moest ik het wel gaan redden. Iets meer dan een uur later waren wij helemaal klaar om naar Roy te gaan. Wij werden namelijk weggebracht door zijn moeder. Uiteindelijk vertrokken wij rond 2.25 richting Schiphol en ongeveer 10 minuutjes later stonden wij daar. We liepen met onze bagage richting de vertrekhal en de incheckbalie. Nadat wij hadden in gecheckt, gingen wij door de douane en daarna was het wachten totdat wij konden boarden. We zijn langs wat winkeltjes gelopen en hebben even koffie en thee gedronken om ons zelf wakker te houden. 

Om 5.15 was het tijd om te boarden en ongeveer 30 minuten later wren wij ready for take off. De vlucht duurde om precies te zijn 2 uur en we landden dus ook om 7.50 op Dubrovnik AirPort. Daarna haalde wij de koffers en binnen 20 minuutjes stonden wij buiten de wachten tot de mensen van het apartement ons zouden komen ophalen. Na een uur gewacht te hebben, hadden ze gevraagd of wij met de taxi wilde komen. Dus dat hebben wij gedaan en binnen nog geen 10 minuten waren wij bij het apartement. Nu was het zo dat het natuurlijk nog heel vroeg was en wij nog niet konden inchecken, dus lieten wij onze spullen achter en gingen wij naar het stadje Cavtat zelf toe. Dat is heel makkelijk te bereiken door een heuvel af te lopen. Maar nu werden wij gebracht door de eigenaar van het apartement. Toen wij beneden aangekomen waren, gingen wij lekker van drinken bij Buffet Atlas. Daar hebben wij ongeveer een uurtje gezeten en daarna hebben wij nog wat rondgelopen. We haalde wat te drinken bij de supermarkt en daarna werden wij weer opgehaald. Rond 12.15 konden wij het apartement in en onze spullen pakken om naar het strand te gaan. 

Rond 1 uur liepen wij naar het strand en daar hebben wij lekker gelegen tot een uur of 5 . Toen gingen wij naar het apartement en ons lekker douche en klaarmaken voor ’s avonds. Nog geen 1,5 uur later liepen wij weer naar beneden en gingen wij lekker wat eten bij Buffet Atlas. Ik hadden een pasta mediteranei, die is met tonijn. 

Daarna liepen wij weer naar het apartement, want wij waren echt heel erg moe, aangezien wij ook niet hadden geslapen en dus ongeveer 36 uur op waren. 
Tot snel ☺️

Liefs Ariadne

Een gedachte over “Vakantiedagboek #1; Long night

Geef een reactie

