Get Ready for summer #5

Morgen is alweer het begin van een nieuwe maand, namelijk de maand Juli. Dit betekend dat ook waarschijnlijk vele van jullie op vakantie gaan of anders gewoon lekker gaan genieten van jullie vrije tijd. Zoals jullie al eerder konden lezen ga ik zelf ook lekker op vakantie. Maar hoe bereidt je je nou voor op vakantie?! Daar wil ik het vandaag over hebben.

Ik moet zeggen dat ik dit jaar wel echt naar 2 uiterste bestemming ga en nog snel achter elkaar ook, aangezien er maar 1 dag tussen zit dat ik weer eventjes in Nederland ben. Onbewust ben ik al heel lang bezig met mij voor te bereiden op de zomervakantie en jullie ongetwijfeld ook, zonder dat je het echt door hebt. Hiermee bedoel ik namelijk onder andere sparen en sporten mee.

#1 Sparen:

Natuurlijk kan je nooit zomaar op vakantie, meestal kost op vakantie gaan behoorlijk wat geld, dus moet je ervoor gaan sparen. Dit kan bij sommige heel lang duren (jaren) en bij sommige een aantal maanden. Natuurlijk is sparen in mijn geval een beetje moeilijk, aangezien ik geen inkomen had en alleen mijn stufi en lening krijg per maand. Wel probeerde ik daar af en toe wat geld van op zij te zetten, en nu staat er wel een beetje geld op mijn spaarrekening. Ik ben wel heel blij dat ik sinds kort een baantje heb en dat ik nu sinds deze maand een lekker inkomen heb.

#2 Sporten:

Hier zijn vele mensen ook mee bezig. Voornamelijk na de kerstdagen beginnen mensen vaak met het trainen van hun zomerlichaam. Zelf ben ik hier niet echt veel mee bezig. Sinds ongeveer 2 weken ben ik wat meer aan het sporten, dat komt omdat ik het soms gewoon heel ontladend vind. Ook kwam dat omdat ik zelf met heel veel stress zat voor mijn laatste hertentamen. Maar er zijn heel veel mensen die zo elke dag sporten om hun killerbody te trainen.

#3 Verdiepen in je vakantie:

Natuurlijk hoeft dit niet perse bij elk land/plaats waar je heen gaat. Alleen vind ik het altijd super leuk om met de vakantie bezig te zijn, dus om mezelf in het land of in de plaats te verdiepen. In mijn geval is dit ook wel een beetje nodig, aangezien ik naar Thailand ga en geen idee heb wat handig is om mee te nemen naar zo’n land. Verder krijg ik gewoon al een vakantie gevoel als ik er mee bezig ben, waardoor ik het dus ook super leuk vind.

#4 Een lijstje maken:

Nadat er eigenlijk vaststaat waar ik op vakantie naartoe ga en mij een beetje verdiept heb ik het land of de plaats, ga ik een lijstje opstellen. Op dit lijstje komt eigenlijk alles te staan wat ik nog moet kopen voorop vakantie. Zoals make up remover, korte broekjes ect. Zo kan ik mooi dit lijstje afwerken en kan ik bijna niks vergeten om kopen.

#5 Shoppen:

Als je dan het lijstje af hebt, dan kan je natuurlijk lekker gaan shoppen. Ook ik moet dat nog doen voor deze vakantie. Daar heb ik tot nu toe nog niet echt de tijd voor gehad. Maar dat ga ik zeker nog doen!

#6 Koffer inpakken:

Dan is het opgegeven moment natuurlijk tijd om je koffer in te pakken. Als je met het vliegtuig gaat is het natuurlijk belangrijk om goed op te letten of ruimbagage erbij zit en hoeveel kilo je mee mag nemen. Als je dat weet is het inpakken geblazen. Bij mij is het dit jaar zo dat ik naar Dubrovnik gewoon mijn koffer meeneem, maar naar Thailand een backpack, dus dat is even totaal iets anders en dat word dus ook een andere manier van inpakken.

 

Tot de volgende keer 🙂

 

Liefs Ariadne

 

Geef een reactie

