Get ready for summer #2

De zomervakantie komt dus steeds dichterbij en dat betekend dat het DÉ tijd is om op vakantie te gaan. Ik mag dit jaar het geluk hebben dat ik maar liefst 2 keer op vakantie ga. En dan ook nog eens 2 keer naar het buitenland. Ik heb er heel veel zin in! In dit artikel vertel ik jullie meer over de vakantiebestemmingen.

Ten eerste wil ik een vakantiebestemming aankondigen waar ik al jaren verliefd op ben. Namelijk op Dubrovnik (Cavtat). Voor degene die mij al wat langer volgen, die weten dat ik daar vorig jaar ook ben geweest en nog een aantal keer daarvoor ook. En ook dit jaar ga ik er weer heen. Het woord dat tussen haakjes staat, is de plaats waar wij verblijven (ook al voor de 5de keer). Dubrovnik ligt in het zuiden van Kroatië, of ook wel in Zuid-Dalmatië. Het wordt ook wel de parel van de Adriatische Zee genoemd en staat ook op de Unesco lijst. Dubrovnik is zeker die naam waard. Vorig jaar heb ik een uitgebreid ‘dagboek’ bijgehouden en dat zal ik dit jaar ook zeker weer doen. Het doel van deze vakantie is gewoon heerlijk relaxen, bijkomen en een beetje cultuur snuiven in de prachtige binnenstad. Ik moet zeggen dat deze stad echt nooit verveelt. Elk jaar als we er weer zijn ben ik verbaasd over hoe mooi Dubrovnik en Cavtat wel niet zijn. Ik ga om precies te zijn 10 dagen naar die super mooie paradijs en ik ben van plan alleen maar te gaan genieten!

2015-08-11 11.42.36.jpg

Ten tweede wil ik het hebben over een land waar ik eigenlijk nooit eerder over na gedacht had, namelijk Thailand. Ik ga 18 dagen naar Thailand en weet eigenlijk nog niet wat ik kan verwachten. Er is tot nu toe alleen een heen en -terugvlucht geboekt en een hotel in Bangkok, verder boeken we de reis pas als wij de eerste dag in Bangkok zijn aangekomen. Ik ben echt benieuwd naar deze reis. Het doel van deze vakantie is denk ik meer avontuurlijk hahah.

Ik heb echt ontzettend veel zin om op vakantie te gaan, gelukkig duurt het niet meer zo heel erg lang allemaal.

Waar gaan jullie naartoe op vakantie dit jaar?

Tot snel!

Liefs Ariadne

2 gedachtes over “Get ready for summer #2

  1. Ahw super gaaf! Wij zijn vorig jaar naar Kroatië geweest echt een super mooi land. Wij gingen kamperen, dus we zijn niet helemaal naar Dubrovnik geweest, omdat dat iets te ver was. Ik zou er wel heel graag een keer naartoe willen. En je gaat naar THAILAND :O.. Ik ben echt jaloers, hahaha! Heel erg veel plezier! 🙂 x

    Like

Geef een reactie

