Aflevering #3: Verdere figuratie

Sinds mijn allereerste keer figureren in Nova Zembla, had ik voor een lange tijd de smaak te pakken. Ik schreef mezelf bij meerdere castingbureaus in en kreeg zo hier en daar een email met dat ze figuranten zochten voor verschillende opdrachtgevers. Ik reageerde op veel opdrachten, maar de kans was eigenlijk altijd wel klein dat je word gekozen. Men gaf ook altijd aan dat het belangrijk is om hele goeie “professionele” castingfoto’s te hebben. Dit heb ik voor lange tijd genegeerd, omdat dat meestal wat prijzig is. Totdat ik ongeveer twee maanden geleden steeds mailtjes kreeg dat ik goede castingfoto’s moest hebben omdat ik anders uit het bestand gehaald zou worden. Dus dat heb ik gedaan. Ik heb bij Dutchcasting (De Castingstudio), of ook wel het bureau waar ik mijn allereerste officiële figuratieopdracht had, foto’s laten schieten en heb ze toen naar heel veel verschillende bureau’s gestuurd. Professionele foto’s heb je niet alleen nodig om in een bestand van een castingbureau te blijven, ook hebben ze invloed over de opdrachten die je kan krijgen. Je heb bijvoorbeeld meer kans op figuratieopdrachten, grotere rollen, rollen met tekst, castings etc.

Ik moet zeggen dat het hele figuratie gebeuren een periode was weg gezakt. Dat had absoluut niet te maken met dat ik het niet meer leuk vond ofzo, maar ik had het druk met andere dingen. Zoals school (eindexamens, nieuwe opleiding). Ik moet zeggen dat ik dit echt heel erg jammer heb gevonden. Maar nu is het zo dat sinds ik nu geparkeerd ben voor mijn P (alleen de vakken nog moet doen die ik niet heb gehaald), heb ik veel vrije tijd en heb ik het weer opgepakt. Onlangs had ik 2 leuke figuratie opdrachten voor GTST (VNV OP TV!) en voor “de familie” wat een bekende serie is in België. En ik moet zeggen dat ik erg genoten heb!

Op de middelbare school had ik nog meerdere opdrachten gedaan, oa het Levenslied en voor een KPN reclame. Het is echt bizar hoeveel je leert in zo’n dag en hoeveel nieuwe mensen je leert kennen, maar dat is echt ontzettend leuk! Ik hoop dat er nog vele leuke opdrachten op mijn pad komen, want dat zou ik heel erg leuk vinden.

Vergeet allemaal niet te kijken vanavond om 20.00 op RTL 4 naar GTST!!

Volgende keer: enkele handige tips
Liefs Ariadne ☺️

Geef een reactie

