Aflevering #2: De eerste x figureren

Daar ben ik weer met een nieuwe aflevering! In deze aflevering ga ik het hebben over mijn alle eerste ervaring als figurant. Ik kan vertellen dat het een hele bijzondere ervaring van, in een super groot filmproject, namelijk: Nova Zembla. Hieronder de trailer van de allereerste NL’se 3d film.

Ik ben via een bepaalde website op de oproep gekomen om te gaan figureren in Nova zembla. Het was 10 juli 2011, rond een uur of 7. Ik werd gebracht door mijn moeder en ik moet zeggen dat ik het aardig spannend vond allemaal. Het filmlocatie was de Oude Kerk in Amsterdam, dus het was nog niet zo heel ver weg. Rond 8 uur kwam ik daar aan en werd ik in een categorie ingedeeld: Arm of rijk. Ik kan jullie vertellen dat ik in de categorie ‘arm’ ingedeeld werd en dat ik best wel moest lachen. Ongeveer een uur later werd ik in de make up gezet. Daarna herkende NIEMAND mij meer terug. Hieronder een foto van mijn metamorfose (hihihi). Het was een lange dag, veel wachten, scenes opnieuw doen. Maar het was een super toffe ervaring. De draaidag was rond 21.30 afgelopen, het was extreem uitgelopen, dat kwam onder andere door een stroomstoring en door de kerkklokken die dan op het verkeerde moment afgingen.

nova zembla.png

Wat ook super leuk is aan figureren is dat je zoveel nieuwe mensen leert kennen met een hobby die jij ook hebt. Ook doe je binnen 1 dag al super veel ervaring op. Je leert nieuwe dingen en oefent dat gek genoeg ook meteen uit.

vooruitblik volgende keer: De volgende keer ga ik het hebben over verdere figuratieopdrachten en tips!

 

Liefs Ariadne

Een gedachte over “Aflevering #2: De eerste x figureren

Geef een reactie

