Aflevering #1; back in time

Herinneren jullie je nog dat moment dat je in het allerlaatste jaar van de basisschool zat? Dat in februari de eindmusical bekend gemaakt werd en dat er een periode aan brak vol met leuke dingen en repetities? Met dit als inleiding wil ik een nieuw onderdeel presenteren op mijn blog. De aankomende weken gaan jullie verschillende “afleveringen” zien die te maken hebben met een grote hobby van mij, namelijk; Acteren.

Zelf ben ik van mening dat mijn passie voor acteren begonnen is op het moment dat ik begon met dansen. Niet meteen op de allereerste dag natuurlijk, maar ik denk dat dat zich met de jaren heeft ontwikkeld. ik betrek hierboven groep 8 erbij, omdat dat eigenlijk wel het eerste opstapje was naar deze hobby. De eindmusical die wij deden heette ‘Auditie’, ik vond het persoonlijk een hele leuke musical met veel eigen inbreng en diversiteit. Dit was ook eigenlijk mijn eerste ‘acteer’ ervaring, voor zover je het zo kan noemen. 

Na de basisschool komt natuurlijk de tijd van de Middelbare school. Ik zat op het Coornhert Lyceum in Haarlem en wat het leuke was/is aan deze school, is dat het een culturele school is. Dat houdt in dat ze veel culturele vakken hebben, zoals drama, muziek, tekenen enz. Vanaf jaar 1 op het Coornhert had ik al Drama, wat ik echt onwijs leuk vond. In jaar 1 hadden wij het maar 1 keer per week, maar vanaf jaar 4, al 3 keer per week. Dit kwam omdat ik drama als eindexamenvak had gekozen. Zo kwam er ook steeds meer ervaring bij kijken. Ik had een super leuk en hecht klasje en wij probeerde echt alles te halen uit de opdrachten die wij kregen. Ik heb verschillende opdrachten gedaan en rollen gespeeld en ik genoot ervan. Ook hebben we veel geïmproviseerd en zelf scrips moeten schrijven, wat echt goede ervaring mee geeft. In het laatste jaar hadden wij 1 grote opdracht, namelijk ons eindexamen. Dat was echt super leuk. We kregen een scrip en dan was het de opdracht om dat script helemaal eigen te maken. Het leuke was dat je compleet los gelaten werd. Je mocht namelijk alles zelf bepalen. Ik heb een heel leuk eindexamen gehad. En een tip voor tekst leren: loop lekker een rondjes door de school en neem je tekst met je tegenspeler door tegelijkertijd ☺️

En dit is eigenlijk een beetje het verhaal achter mijn hobby Acteren.
Vooruitblik volgende keer: De volgende keer ga ik het hebben over mijn allereerste keer figureren!

Liefs Ariadne

Een gedachte over “Aflevering #1; back in time

Geef een reactie

