Avondje uit: Soldaat van Oranje de Musical.

Jullie lezen het al hierboven en hebben ongetwijfeld het filmpje al gezien. Afgelopen zaterdag (31/10/15) ben ik samen met Roy en zijn broers naar een indrukwekkende musical geweest. Namelijk DE musical die nu al geschiedenis heeft geschreven, namelijk Soldaat van Oranje. Soldaat van Oranje bestaat dit jaar (30 oktober 2015) precies 5 jaar. En dat zegt natuurlijk wel iets over een musical waardoor ik hem ook absoluut moest zien. Ik ging naar deze musical met eigenlijk weinig kennis over het verhaal en het concept van de musical. Het enige dat ik wist is dat de musical heel succesvol is, al lang gespeeld wordt, dat het verhaal met de Tweede Wereldoorlog te maken heeft en dat het publiek draait tijdens de musical. Kortom; ik wist wel de brede lijnen. Maar toen ik daar in mijn stoeltje zat keek ik mijn ogen uit.

Eerlijk gezegd hebben ik de eerste helft van de musical moeite gehad om in het verhaal te komen en welke personage wie waren. De reden daarvoor kwam omdat het mij elke keer weer verbaasde met wat voor special effects ze kwamen tijdens het verhaal en wat voor decors ze weer hadden. Ik was keer op keer weer verbaasd over alles wat er voor mij en om mij heen gebeurden. Ja, ik kan zeker zeggen dat deze musical indruk op mij heeft gemaakt en dat het een bijzondere avond was. Ik kan ook zeggen dat ik het zeker een aanrader vindt voor IEDEREEN die hem nog niet heeft gezien. Jullie moeten snel maar eens gaan kijken.

Geef een reactie

