School is weer begonnen #1

Druk, druk, druk

School is weer begonnen en ook al een tijdje. Ik ben nu alweer 4 weken druk bezig met school en ik kan zeggen dat ik de vakantie behoorlijk mis. Er is veel gebeurd de afgelopen weken. Daarom geef ik per week even een korte samenvatting van hoe het was. Laten wij vandaag beginnen bij week 1.

Week 1:

Op zondag 30 augustus vertrok ik weer richting Maastricht. Ik werd gebracht en zat gek genoeg in een overvolle auto richting Maastricht. Ik vond dit een hele gekke dag. Ik kwam aan in Maastricht midden in de Introductie van Amphitryon en het was dus ook één grote bende buiten het campus terrein. Ook was het op de campus behoorlijk stil. En hoorde ik buiten alleen maar geschreeuw. Wij hebben mijn kamer weer beetje ingericht en alle spullen uitgepakt en daarna zijn wij boodschappen wezen doen bij de AH. Omdat ik dat toch wel een fijnere supermarkt vind dat de Jumbo en kwa prijs scheelt het bijna niks. Daarna heb ik met mijn ouders in mijn kamer gegeten en daarna gingen zij naar huis en ik naar mijn bed.

Maandags was ik bijna de hele dag vrij, ik had alleen introductie college, maar dat stelde niks voor. Dus ik ging overdag met Sha gezellig even de stad in. Het was behoorlijk warm dus toen hebben wij ook even wat gedronken op een terrasje. Ook heb ik mijn studentenbox opgehaald, die ik erg leuk vind overigens.

Dinsdags was de eerste lesdag, wat trouwens niet veel voorstelde. Ik had maar 2 lesjes dus was ook weer vroeg uit. Verder heb ik nog met Sha een beetje haar verjaardag gevierd en kennisgemaakt met alle nieuwe mensen op de gang.

Woensdags had ik ook niet veel les, 1 uur om precies te zijn, dus dat was ook een erg rustig dagje. Ik ben toen wel begonnen met huiswerk maken en leren alvast voor mijn herkansingen.

Donderdags was wel een drukke dag, ten eerste had ik de hele dag les tot half 4 en daarna een sollicitatiegesprek. School was erg interessant, alleen was het allemaal zoveel nieuwe informatie waarmee je wordt overspoeld, dat het erg vermoeiend was. Daarna begon het keihard te regenen en had ik natuurlijk een sollicitatie waar ik heen moest. Dus ben ik maar met de bus gegaan. Om 19.00 liep ik weer terug naar de bushalte en een half uur later was ik weer op de campus en heb ik lekker gegeten. Daarna de afwas gedaan, gedouched en filmpje gekeken. Rond 23.00 kwam Femke gezellig langs om een wijntje te drinken. Maar wij waren allebei best wel moe. Maar één uur later was ik dan eindelijk JARIG!! Ik was 19 geworden.

Vrijdags 4 september was het dus mijn verjaardag. Overdag voelde ik mij dus niet echt jarig. Ik had een traktatie gehaald en tussen Marketing en Spaans konden mijn vriendinnen even langskomen voor wat lekkers. Na school bracht Femke, mij en Lotte naar Eindhoven Station en vanaf daar reisde wij verder met de trein. Toen ik op Haarlem Station aankwam stond Roy al op me te wachten en Papsie haalde ons op. Toen gingen wij thuis lekker pasta eten en daarna ging ik rustig douche en beetje chille op mijn kamer. En om 20.30 was het zover. Ik liep naar beneden en de HELE woonkamer zat vol met mensen. Er was een supriseparty voor mij georganiseerd. Echt super leuk en lief. Ik heb een hele leuke avond gehad!

Zo dit was mijn eerste schoolweek!

Tot snel

Liefs Ariadne 🙂

Geef een reactie

