Vakantiedagboek Cavtat #10

Last time Dubrovnik 😦

Voor vandaag was de planning om voor de laatste keer naar Dubrovnik te gaan. Dus zo gezegd, zo gedaan. Na een stevig ontbijt vertrokken wij weer richting Dubrovnik. Om precies te zijn hadden wij de bus van 10.30. Dus dat was al eerder dan de vorige keer naar Lapad.

Om 11.15 kwamen wij aan in Dubrovnik en toen liepen wij eerst richting het “Fort”. Dat was een behoorlijke klim. Maar vanaf daar heb je een prachtig uitzicht dat je absoluut niet wilt missen.

IMG_4263

Ik word telkens weer opnieuw verliefd op deze stad als ik het zo zie. Na het bezoekje aan het ‘Fort’ liepen wij terug naar beneden en namen Roy en ik even een lekkere duik in de zee. Dit deel van de Adriatische Zee was heel wild en er waren heel veel grote stenen en rotsen op de bodem die het zwemmen een beetje belemmerde. Ook heb ik vele mosselen zien liggen, wat ik echt een grappig gezicht vond. Na ons zwemavontuur gingen wij lekker winkelen. We hebben alle winkeltjes wel bezocht volgens mij. En ik heb zeker ook een aantal dingen gekocht. Waaronder een nieuwe tas. Echt een super leuk ding. Verder heb ik een beetje standaard dingetjes gekocht, zoals de Peperkoekjes die ik nu al 2 jaar meeneem van hier.

Rond 16.00 hadden wij best wel trek gekregen en besloten wij wat te gaan eten. Ik had een grote pizza punt. Ook begon het toen te regenen en konden wij dus mooi schuilen bij een kerk.  Ongeveer een uur later besloten wij weer de bus te nemen richting Cavtat en om ons dan lekker op te frissen en om te kleden. Om 20.30 gingen wij weer uiteten, dit keer bij een restaurantje waar wij nog nooit waren geweest. En ik zal jullie vertellen, hier komen wij ook absoluut nooit meer. Het was echt helemaal niet lekker en de kwaliteit was ook niet goed en helemaal niet vergeleken met de prijs. Ik vond het verschrikkelijk. Gelukkig gingen wij na het eten een heerlijk ijsje eten, die het helemaal goed maakte. Rond 23.30 liepen wij weer naar het appartement en ongeveer een uur later gingen wij heerlijk slapen.

Tot Morgen!

Ariadne

Geef een reactie

