Woensdag 13/5

Vandaag is het weer eens woensdag en ik zit in de trein. En nee.. niet de trein naar Maastricht, maar juist de trein naar Haarlem. IK ga namelijk lekker naar huis toe. Misschien is dat een beetje gek om te horen, omdat ik net 2 daagjes in Maastricht was na een week lang thuisgezeten te hebben omdat ik meivakantie had. Maar ik kan vertellen dat ik nu alweer naar huis mag omdat ik Hemelvaartweekend heb. Wat een feest. Eerlijk gezegd vind ik het heerlijk om weer naar huis te gaan.

Ik zit maar een beetje naar buiten te staren en te kijken naar het lekkere weer. Aangezien het 13.40 is en we dus een beetje midden op de dag zitten is het behoorlijk lekker weer. De zon schijnt en het is lekker warm.. wat wil je nou nog meer?? KLOPT… mijn studie halen HAHAHA. Jajaja, dat is natuurlijk ook echt zo, daarom heb ik nu mijn laptop opschoot en ben ik aan het leren. Aangezien ik gisteren een nogal treurig cijfer heb gekregen (OKE dat komt niet omdat ik slecht had geleerd… ik had super goed geleerd.. het komt door mijn STOMME Dyslectie), de details over dat cijfer zal ik jullie besparen. Maar wel weet ik dat dit de eerste toets is die ik helaas niet heb gehaald. Ik ben eerlijk gezegd wel blij dat ik mijn cijfer nu weet, want ik had er al een heel slecht gevoel over en nu heb ik zeg maar een bevestiging dat het ook echt slecht was. Nu heb ik weer een beetje rust in mijn koppie. Sowieso wil ik even kwijt dat het sinds gisteren middag echt beter met mij gaat. Ik heb 2 nachten heerlijk geslapen en dat is ook echt de allereerste keer hier in Maastricht.

Het zonnetje schijnt wat ook heel erg fijn is en (ookal heb je er niet veel aan als je op school zit) je lekker van kan genieten. JA.. het gaat goed met mij. Ondanks dat ik een hele leuke herkansing te pakken hebben voor echt een vreselijke toets, gaat het goed met mij.

Over een aantal minuten ben ik op station ’s hertogen Bosch en dat betekend dat ik nog ongeveer 50 minuten moet reizen naar Amsterdam Centraal. Dit is echt de aller eerste keer dat de treinreis voor mijn gevoel een beetje snel gaat. Wat ik overigens heel erg fijn vindt, want anders val ik toch echt ik slaap ben ik bang. Okeeee.. een laptop opschoot in de trein is niet heel erg handig… die dingen zijn eigenlijk veel te groot om op schoot te houden in een wiebelige trein. Zo direct valt ie nog.

De natuurlijk lijkt echt anders zo, als het zonnetje schijnt. Weetje.. ik kijk nu al bijna 1,5 uur lang af en toe naar buiten en dan staar ik. Ik denk niet perse aan serieuze dingen. Ik denk eerder over hoe mooi het is sommige plekjes van Nederland is. Ik zie nu pas dat sommige plekjes waar je met de trein langsrijdt echt mooi zijn en moet je nagaan.. dan reis ik al 4 maanden 2 x per week hier langs.

Eigenlijk vind ik het nogsteeds wel bizar dat ik nu in Maastricht leef (ik noem het LEEF, want ik vind nogsteeds dat ik in Haarlem WOON) De afgelopen maanden zijn al echt zo snel gegaan en dat is ook echt bizar. Eind Januari spraken wij over hoe aankomend half jaar (module 1) eruit zou zien en nu zitten wij er al 4 maanden middel in. Over ongeveer 3 weken start echt een heel drukke periode van tentamens, event, mondelingen, de laatste lootjes voor de zomervakantie kan beginnen. Ik ben ook wel echt al aan de zomervakantie toe als ik eerlijk ben. De afgelopen maanden hebben mij al zo gesloopt, dat ik best wel kapot ben. Hopelijk ga ik mijn 2de semester in met maar 1 herkansing, namelijk de 4SR toets. Daar ga ik iig heel erg hard mijn best voor doen.

Inmiddels ben ik bijna thuis en ga ik dan lekker relaxed even mijn spulletjes uitpakken en wat dingetjes voor mijzelf doen.

Tot snel!

Liefs Ariadne

 

Geef een reactie

