Avondartikeltje.

Goedenavond allemaal,

Ik schrijf dit wanneer ik alleen op de gang, in mijn kamertje zit. In een kamertje van 9 m2. Iedereen is naar huis en het is belachelijk stil. Ik moet zeggen dat ik een GEWELDIGE avond achter de rug heb. Eigenlijk moet ik eerlijk zeggen dat mijn hele week al GEWELDIG is. Zoals velen van jullie misschien al gelezen heb, heb ik praktijkweek in het restaurant van het hotel. Als ik echt eerlijk ben keek ik hier best wel tegen op. Voornamelijk omdat ik eigenlijk nog geen ervaring heb in de Horeca. Natuurlijk weet je dat je fouten mag maken, nou eigenlijk MOET maken. Want van fouten leer je. Maar toch was er misschien wel een beetje een beangstigend gevoel. Achteraf nu is dat eigenlijk nergens voor nodig. Ik sta met een super leuk team elke shift en geniet er volop van. Maar wat het leuke eigenlijk is, is dat niet IK alleen er zo van geniet, maar ook de gasten. Dat is mijn motto, daarom zit ik hier op school. Hoe zie ik gastvrijheid? Hoe straal ik gastvrijheid uit? Hoe gastvrij ben ik eigenlijk? Wat doet gastvrijheid met je? Op al deze vragen zoek je (ik) antwoordt. Maar niet alleen op die vragen. Je moet die Gastvrijheid uitvoeren. Het moet vanuit gevoel komen, daar ben ik het in ieder geval mee eens. Je moet toch menen met wat je zegt of/en doet? Of ben ik nou gek?

Ook moet ik eerlijk toegeven dat ik MEZELF steeds beter bij deze school vindt passen. Ik weet niet. Ik hoor hier wel thuis. Okeee.. das misschien heel gek om te zeggen. Maar tot nu toe heb ik nog GEEN moment spijt gehad van deze keuze. Ik vind het heerlijk en geweldig dat ik deze kans heb gekregen en dat ik daar nu uitgebreid gebruik van mag maken!!

Ook heb ik vandaag nogmaals mijn verhaal gedaan, voor klasgenoten, maar ook voor mijn ITV’ers. Ik merk dat ik het steeds minder erg ga vinden om er over te praten. Misschien heeft dat er ook wel mee te maken dat ik me hier steeds meer thuis voel.

Weetje dat het echt goed voelt als je complimentjes krijgt.. Misschien beseffen we dat niet zo, maar ik heb het meegemaakt. Ik krijg nu al drie dagen vol op complimentjes en het voelt geweldig. Ik wordt er enthousiaster en gemotiveerder van. En dat heb je nodig als mens.

Mijn doel voor vanavond was bereikt, mijn gasten een zo leuk en geweldige avond bezorgen, en ik kan zeggen, dat is me gelukt. Ik voel me trots. Ik weet ik mag nog niet te vroeg juichen want ik moet nog 3 dagen, maar ik heb vanavond mijn doel behaald en daar mag ik wel voor juichen. Want een geweldig gevoel. En weet je, daarom is het ook goed om te zeggen: ALTIJD BLIJVEN LACHEN, want geloof me, het werkt, het werkt echt! En daar zal ik geen moment meer aan twijfelen.

Als je het voor elkaar kan krijgen dat en jij én je gasten een super leuke avond hebben gehad e dat het bij jezelf vanuit je gevoel kwam en je alles meenden wat je gedaan en gezegd hebt, dan kan je pas zeggen dat je avond GESLAAGD is. En dat was het!!

Nog een hele fijne avond

Ariadne ❤

Een gedachte over “Avondartikeltje.

Geef een reactie

