Hoe het allemaal begon

Het is november.. Om precies te zijn vrijdag 28 november. Het is een doodgewone vrijdagavond en zoals gewoonlijk ben ik elke vrijdagavond in de dansschool in Amsterdam te vinden. Ik dans namelijk professioneel, een vooropleiding naast mijn havo 5 , van 16uur in 2 dagen. Jullie zullen wel denken.. Die is compleet gek geworden.. Maar dat was ik niet, ik wilde van een grote hobby een grote passie, een beroep maken. Maar helaas, die 28 november heeft het zeg maar verpest. Ik was aan het dansen, om precies te zijn pop show les. Maar liefst 1 week voor onze danstentamens en we waren hard aan het repeteren. Achteraf misschien iets te hard. De docent vroeg of we in spagaat wilde gaan, zodat hij ons kon beoordelen. En toen gebeurde het, nou dat denk ik in ieder geval. Ik voelde een soort steek in mijn been. Natuurlijk ben ik als gedreven danser geen opgever, dus wat doe ik, ik dans verder. Ik maak de popshow les af en daarna nog een balletles.

Inmiddels is het half 10, wij zijn klaar en gaan allemaal naar huis omdat we morgen weer vroeg op moeten omdat we dan weer om 9 uur moeten beginnen. Ik had last.. Nog niet hele erge pijn ofzo, maar het voelde geïrriteerd. Toen ik thuis was en ik uiteindelijk in bed lag, werd het erger, het begon pijn te doen.

De volgende ochtend ging ik het toch maar even navragen bij mijn balletdocente. Zij vertelde mij dat het wel eens mijn hamstring zou kunnen zijn en dat ik vandaag maar moest opletten met wat ik deed.
Na de moderne les moesten we, net zo als elke week, naar de andere locatie van de dansschool. Het ging steeds slechter met mijn been en ik kreeg steeds meer last.. Voor mij deed het Echt pijn.
Inmiddels liep ik ook mank en had ik het eigenlijk wel gehad. Toen ben ik opgehaald en ben ik met mijn ouders naar de EHBO geweest. Die vertelde me dat er niks bijzonders was en dat ik 2 daagjes rust moest nemen en dat ik dan alles wel weer zou kunnen. Maandags ben ik toen toch maar naar de fysio geweest en die vertelde mij dat mijn hamstring best wel erg gescheurd was. En dat ik goed moest revalideren.

Inmiddels ben ik nu bijna 1 jaar verder en zit ik nog steeds met hetzelfde probleem. Namelijk mijn hamstring. Ik heb afgelopen februari audities gedaan voor verschillende dansopleidingen, maar ik kon mij niet goed genoeg geven, omdat alle bewegingen die ik maakte gewoon pijn deed. Uiteindelijk bleek dus dat die audities niet goed waren voor mijn been. Mijn blessure was verslechterd. Na heel wat fysio bezoekjes had ik met pijn in mijn hart besloten om voor een andere studie te kiezen. Wel iets wat bij mij past. Maar de vraag was nog wat voor studie?

Ik had heel weinig tijd om een andere studie te kiezen, maar wat mij heel erg leuk leek was de hogere hotelschool. Het enige puntje was wel dat je daar nog hele selecties moest doen om aangenomen te kunnen worden.
Maar ik dacht, het is het proberen altijd waard. Dus ik had me ingeschreven bij de Hogere Hotelschool Maastricht. 5 april had ik mijn eerste selectie en een aantal weken later hoorde ik dat ik die selectie positief had doorstaan en ik dus door was naar de 2de ronde!

De 2de selectieronde was tijdens mijn examens. Zaterdag 17 mei was het dan zover de 2de selectie. Een gesprek en een persoonlijkheidstest. En daarna was het nog afwachten of ik aangenomen was of niet. Een week voor de uitslag dat ik geslaagd was voor mijn Havo, kreeg ik een heel erg leuk mailtje van de Hogere hotelschool. Namelijk dat ik aangenomen ben als studente vanaf februari 2015. Wat was ik blij op dat moment. Er viel een last van mijn schouders. IK GA STUDEREN IN DE HMSM!

Dus zo is het avontuur van Maastricht ontstaan.

Liefs Ariadne

IMG_0518.JPG

Geef een reactie

